Kratko izvješće s BLK Seminara 18.10.2014. GG Zagreb
Temeljna praksa na seminaru je bila Mawatte ili okret. Naša praksa se uz
Produhovljeno ratništvo najčešće naziva općenitim imenom Meditacija u
kretanju. Svako kretanje, bilo ono tjelesno ili mentalno uza sve svoje
korisno djelovanje stvara i pretpostavke za narušavanje ravnoteže i mira.
Upravo stoga ponovno je naglasak stavljen na pomnost što je početak
meditacije i vježbanje vještog načina kako održati tjelesnu ravnotežu i
stabilnost u kretanju, te mentalni mir u nekretanju. Korijen ispravnog
usmjerenja zasniva se na osvještavanju energije u abdomenu (jap. Tan Denu),
te njegovo snaženje i razvijanje sposobnosti sažimanja i širenja energije iz
tog dijela tijela. Kod samog Mawatte-a to je dodatno važno jer se nastoji um
iz glave spustiti u donji dio trbuha, te ga zadržati postojanim, nepomičnim
(jap. Fudo). Kempo praksa koristeći tijelo nastoji učiniti što jasnijim
način kako zauzeti čvrst i nepomičan stav, te kako uz razvijanje fluidnosti
potrebne za promjenu smjera kretanja, razviti prijeko potrebnu
fleksibilnost, koja znači biti sposoban na skladan način mijenjati sažimanje
i opuštanje u zavisnosti od trenutne situacije. Mawatte nas uči puno toga.
Prije svega za kvalitetan Mawatte koji je jedan od izuzetno bitnih dijelova
Kempo Kata, trebamo razviti tijelo koje ga može ispravno izvesti. To znači
imati snažne noge sposobne izdržati naglu promjenu smjera, uvrtanje tijela,
te ulazak u napadača što nije lako niti tjelesno, niti mentalno. Mawatte nas
uči nevezivanju, ali na jedan kvalitetan i konstruktivan način, kao temeljnu
sastavnicu života. U uobičajenom treningu usavršavamo tehnike i kretanje u
određenom smjeru tijekom dosta brojeva, da bi odjednom promjenili smjer. Ta
promjena smjera, taj okret nam narušava inerciju. On je prekid sa
dotadašnjim tijekom, ono što je bilo ispred, sad je iza, ono što je bilo s
lijeva, sad je s desna. U Katama su te promjene najbrže i najvidljivije,
tako da se i Mawatte majstorstvo ili njegovo odsustvo najlakše uočavaju. Što
nas takva praksa uči. Uči nas potpunoj prisutnosti u sada i ovdje,
sposobnosti ispravne i pravovremene reakcije, te izvođenje Ritsudo-a
najbolje što možemo. Kada je jedan Ritsudo gotov, nastaje kratka stanka, te
se nakon toga korištenjem Mawatte-a usmjeravamo na slijedeći. Pri tome je
važno prvo do kraja odraditi prvi jer bez toga nema drugog. No, koliko god
savršeno majstorski odradili prvi Ritsudo i riješili tekuću situaciju, ne
možemo ostati dugo pasivni ili trajno uživati u učinjenom. Zašto?
Jednostavno zato što je život kao rijeka koja ne prestaje teći sve do ušća,
kada nastavlja teći, ali u drugom obliku, bio on vidljiv ili nevidljiv.
Nastaje nova situacija koja traži naš Mawatte. Upravo stoga, Mawatte bez
obzira što nije jedini bitan dio Kempo prakse, pokazuje koliko ste duboko u
Kempo praksi i koliko ste fleksibilni. Svi znamo da su sve ovo prazne riječi
bez prakse, upravo stoga, u koliko ste propustili ovaj seminar, nemojte to
učiniti sa slijedećim. Cijelu ovu sezonu Mawatte će uz druge prakse uglavnom
one vezane uz kombinirane tehnike (nekoliko tehnika na jedan broj) biti
stožerna praksa jasno pokazujući naš napredak ili njegovo osustvo.
DIJANA je zasjela na prvo mjesto ove izuzetno bitne liste!!!
Sudjelovanje na seminarima je jedno od ključnih pokazatelja
Kempo Ka-eve ozbiljnosti i posvećenosti praksi.
Nema komentara:
Objavi komentar