12 listopada 2011

TEMELJNI PRINCIPI

Temeljni principi vezani uz Sanchin praksu?

Za Sanchin bismo mogli reći da je on na neki način izvor samog Kempa. Povijesno gledajući predstavlja preporoditelja kako meditativne prakse, tako i borilačkih vještina. Samim time ova tema je vrlo opsežna, no mi ćemo se ovom prigodom usmjeriti samo na važne principe, pa idemo redom:

a/ FIZIOLOŠKI PRINCIPI - razvijeni su da nam pomognu u prepoznavanju i razumijevanju simbolike pet elemenata u našem tijelu. Kod zauzimanja Sanchin stava postajemo svjesni pet zona snage koje su neprestano međusobno povezane. Ako pritisak postane prekomjeran u jednom području, to je odmah očito jer dolazi do savijanja, na taj način se lako uočava neravnoteža. U koliko ne budemo radili na svih pet elemenata, neće biti moguće realizirati stanje istinske savršene ravnoteže. Poprilično je teško pronaći drugi način na koji bi se tijelo moglo staviti u poziciju pet triangulacija. Između ostalog i zbog toga je značenje, vrijednost i nužnost stalnog usavršavanja Sanchina, kao pravog ogledala našeg trenutnog stanja, vještine, umjetnosti i razumijevanja Kempa, više nego važno. Da se postigne odličan Sanchin, spomenutih pet područja trebaju se u kontinuitetu mijenjati od ekspanzije do kontrakcije, vodeći računa o usklađenosti, te s vremenom spontanoj prilagodljivosti, tako da se do maksimuma razvije naša urođena snaga. U ovom dijelu prakse, prvi i najvažniji dio je učenje ravnoteže. Moramo u potpunosti biti svjesni na koji način uobičajeno održavamo ravnotežu, te koliko nam je pri tome važan pogled. Zatim na koji nam način Sanchin omogućuje samospoznaju i kako snaži ravnotežu. Ispravnom Kempo Sanchin praksom razvijamo stanje koje se zove Fudoshin, što znači potpuna stalnost i mirnoća. Fudoshin je naša unutrašnja utvrda i neizostavno bi ju trebao izgraditi svaki produhovljeni ratnik. Bodhidharma je vrlo slikovito opisao Sanchin svojim studentima: «to je početak mudrosti, kraj nemira, to je suština pokreta».

b/ PSIHOLOŠKI PRINCIPI - sam prijevod riječi Sanchin koja se sastoji od dva kineska ideograma, znači tri sukoba. Ta tri sukoba su stanja psihološke neravnoteže, koja su štetna za razumijevanje i opstanak Produhovljenog ratnika. Ti mentalni faktori koji uvjetuju nagonske impulse kod većine ljudi jesu lakomost (pohlepa ili mentalne želje), mržnja i neznanje. Mnogima će biti vrlo uznemirujuće sve to otkriti u sebi jer je upravo to leglo naših strahova. Baš zato je izuzetno važna ispravna svakodnevna praksa Sanchina, te iz nje proizašle spoznaje i uvidi jer oni omogućuju napredak na širokom polju kao što je Kempo, te su oni esencijalni da bi Produhovljeni ratnik u životu mogao djelovati na najvišem mentalnom nivou.

c/ FILOZOFSKI PRINCIPI - su primarno vezani uz razumijevanje i «oživljavanje» sadržaja uključenih u simboličke geste rukama. Svaki pokret u Kempu, uz to što predstavlja oblik nenasilne obrane, u sebi krije određenu poruku. To je uz adekvatan obrazac i način disanja, početak učenja o «skrivenim značenjima» Kempo tehnika, te samim time i Sanchina. Ovdje se mora postaviti vrlo jednostavno pitanje, zašto bi se netko tko vježba Kempo trebao moći obraniti od recimo napada u glavu sa npr. «blokadom za gornji dio tijela» (Jodan Age Uke), a ne bi od napada straha, fobija, različitih kompleksa i sl. izvođenjem suptilnije vrste «blokade» odnosno načina primanja koji upravo takva stanja preusmjerava u njihovu suprotnost (Semmui In).

d/ SPIRITUALNI PRINCIPI – u našoj školi oni su predstavljeni simbolikom Bijelog lotosa. Njihovo buđenje i otjelovljenje su potvrda razumijevanja spiritualnih principa. Nužno ih je aplicirati u naš svakodnevni život.

Nema komentara: