23 prosinca 2007

Kihon Waza

Kihon Waza (osnovne tehnike) su nevjerojatno bitan dio Kempo prakse. Kihon Waza predstavlja osnove Kempa - slova, abecedu. Nije moguće napisati riječ (Renketsu tehnike) ukoliko ne poznajemo slova. Da ne govorimo o čitanju rečenica ili kasnije knjiga (odnosno Kata).
Zadnjih par treninga sam vodio početnike i to je meni bilo zanimljivo iskustvo. Koliko god su se meni neke tehnike činile jednostavne, početniku su učigledno vrlo komplicirane. Vjerojatno je i meni tako bilo na početku samo sam to već zaboravio. Nakon beskrajne količine ponavljanja osnovnih tehnika (Kihon Waza) pokret jednostavno "uđe u krv", više ne postoji svjesni upliv u pokret. Više nema razmišljanja kako ga izvesti, koja je putanja ruke, gdje je rotacije itd. I sad kad se nađeš u situaciji da to sve trebaš ispričati - tu ima toliko toga ne znaš odakle početi. Kreneš s osnovnim npr. Gedan Barai - stisak šake, položaj ruku između dva pokreta, hikite, rotacija ruke u zadnjem trenutku i krajna pozicija ruke koja blokira. Toliko toga, a dotaknuo sam samo osnovu. Da ne govoriom o kružnosti putanje, primjeni Gedan Barai-a koji nije samo ono što se vidi na kraju pokreta itd.
Da bi se svladao Kihon Waza potrebno je beskrajno mnogo ponavljati osnovni pokret bilo da je to Gedan Barai, Age Uke, Soto Mawashi Uke, Tsuki... Ja znam hodati po stanu i npr. ispred kuhinje iznenada, izazvan s ničim, skočim u Kiba Dachi i napravim 10-ak Tsuki-a. Znam, znam, zvuči malo ludo, ali i to je dio treninga. Napravih 10 Tsuki-a više nego prije. Tijelu time dajem obrazac da "ukleše" pokret. I onda zakon velikih brojeva kaže da ako SVAKI dan napraviš 10 Tsuki-a u godini dana si ispucao 3650 Tsuki-a. To je već respektabilan broj odrađenih Kihon Waza izvan Dojo-a da sad ne započinjem temu "Važnost svakodnevnog vježbanja kod kuće". Na ovaj post me ponukao jučerašnji trening kad smo stvarno puno ponavljali Soto Mawashi Uke i Tsuki-je, toliko da danas osjetim određenu "zategnutost" u specifičnom mišiću koji je odgovoran za Soto Mawashi Uke. :)

I malo štiva za blagdane - kako to rade klinci u Shaolinu:
http://www.youtube.com/watch?v=_Adg7KEqxPU
http://www.youtube.com/watch?v=pY_E73HqnPc
http://www.youtube.com/watch?v=rYvig13hDWs
http://www.youtube.com/watch?v=MS6fvb9XKuY
http://www.youtube.com/watch?v=9SYY3-e7_tY

Sretni blagdani svima uz link (uključite zvučnike):
GoranP u zelenom
(nemojte ovo propustiti)

;o)

2 komentara:

Anonimno kaže...

Uf, ovo mi sve izgleda strašno teško. Još kad odskačeš od ostalih, i to u negativnom smislu...
Mislim da ću odustati od kempa.
Pozdrav

GoranP kaže...

Dragi BB,

Jedini BB kojeg ja poznam, a nalazi se u početničkoj grupi odskače, ali na pozitivan način. Svi ostali koje sam vidio su podjednaki. Napredak u odnosu na sam početak im je identičan. Čak i Soto Mawashi Uke polako dobija svoj oblik. Svi podjednako dobro rade sve osnovne tehnike. Naravno da kvaliteta tehnike ovisi o uloženom trudu. Formula je jednostavna - što se više trudiš to je bolja forma. S druge strane ukoliko udustaneš prije nego li si probao nikada nećeš saznati dobrobiti Kempa. Kempo te može naučiti jednoj vrlini koja se zove "neodustajanje kad je najteže". Ta se vrlina može kasnije primjeniti i u životu izvan Dojo-a. Naravno ako si bio/la na treninzima ove godine i ako i dalje misliš da je Kempo pretežak, besmislen i da su ljudi koji vježbaju Kempo bezveze onda te milijun mojih riječi neće odgovoriti od tvoje nakane odustajanja. Jedino te direktno pozitivno iskustvo u Kempo praksi može zadržati. Moja ti je preporuka da još malo probaš, promotriš rezultate i onda ako ne ide - ne ide. No hard feelings. Na Kempu te ne može zadržati nitko osime tebe samog/e. Pozdrav.