26 studenoga 2007

Chuan Fa - Kempo

Ime „Kempo“ je japanski oblik kineske riječi „Chuan Fa“. Chuan Fa je s druge strane približan prijevod indijskog pojma „Vajramukti“ (sanskrt). Vajramukti doslovno znači „gromovito oslobođenje“ i predstavlja protovještinu svih današnjih borilačkih vještina. Čak sam u jednoj emisiji prije koju godinu na National Geographics kanalu vidio priču o Vajramukti vještini kroz povijest do danas. Navodno danas postoji samo 30-ak ljudi u Indiji koji vježbaju vještinu za koju tvrde da je izvorni Vajramukti.
Dva znaka koja tvore kinesko ime Chuan Fa imaju različito značenje sukladno kontekstu, ali u Budizmu Chuan znači „zatvorena šaka“ dok Fa znači „Dharma“ ili transcendentalno učenje Buddhe. Postoje i drugi prijevodi npr. „princip šake“ i sl.
Zašto se spominje Budizam? E pa povijesna priča ide otprilike ovako...
Nekada davno, 540.g. indijski budistički svećenik (Bodhidharma Tamo) dolazi u posjetu kineskom caru da malo popričaju o Budizmu i širenju Budizma. Kako se nisu slagali o načinima širenja Budizma (njegov indijski budizam je presložen za kineski mentalitet), svećenik odlazi u obližnji samostan kako bi se sastao s redovnicima koji prevode budističke tekstove na kineski. Međutim nije dobio toplu dobrodošlicu i zabranjen mu je ulaz u samostan. Nakon toga odlazi u obližnju pećinu gdje meditira. Koliko dugo? Pa ne zna se sigurno. Legende kažu godinama. U svakom slučaju, nakon određenog vremena, redovnici su prepoznali njegove vrijednosti i dozvolili su mu ulaz u samostan. Nakon što je ušao u samostan Bodhidharma je imao što i za vidjeti. Redovnici su bili fizički nerazvijeni, te im je s vremenom ponestajalo fizičke i mentalne snage za najobičnije meditacije. Da bi im povratio snagu, počeo ih je podučavati vježbama u kretanju, smišljenim da povećaju Chi (jap. Ki) i vrate snagu. To je bio početak Chuan Fa. Pošto se hram nalazio u nepristupačnom području, gdje su harali banditi i divlje životinje, ove su se vježbe s vremenom počele pretvarati u borilačke vještine.
Iako su borilačke vještine postojale u Kini i prije dolaska Bodhidharme, tek nakon njegovog dolaska u slijedećih 1000 godina se događa pravi procvat raznih stilova boksanja u Kini. Ono što je Chuan Fa razlikovalo od tadašnjih borilačkih vještina je duhovna komponenta koja je dala novu dimenziju borilačkim vještinama i na poseban način oplemenila umijeće borenja bez oružja.
Kasnije je (oko 1400 g. nadalje) Chuan Fa, uz pomoć raznih budističkih svećenika koji su podučavali ezoterično učenje, došao na Ryu Kyu otočja, koja su u to doba bila samostalna kraljevina. Utjecajem mentaliteta lokalnog stanovništava Chuan Fa, odnosno Kempo, je polagano dobio današnji oblik.
Eto kratka povijesna pričica zgodna za sve koje zanima povijest borilačke vještine Kempo i za one koji moraju napisati osnovnu diplomu. :)

Broj komentara: 6:

Anonimno kaže...

Put Kempa prethodi svim oblicima Karate-a. Bez obzira što se u nekim dijelovima prošlosti kao i određenim tradicijama vježbao isključivo kao borilačka vještina, on je bio i dio prakse ezoteričnih škola u Indiji i Kini od kojeg u svom originalnom obliku ne može biti odvojen. BL Kempo praksa još uvijek sadrži ezotričnu filozofiju i Mikkyo praksu. Sve tri glavne prakse Mikkyo-a nalaze se unutar BL Kempo treninga. U modernom Japanu ili zapadnom svijetu teško je naći školu koja još uvijek trenira svoje studente u drevnoj unutrašnjoj stazi. Ispravno upražnjavan BL Kempo posjeduje i održava elastičnost indijske Yoge, tečnost Tai Chi Chuan-a sa snagom Ju Jitsu-a i Karate-a. BL Kempo uklapa svaku od tih kvaliteta i principa u profinjenu ljepotu svojom integrirajućom mentalnom, tjelesnom i duhovnom doktrinom i praksom.

Anonimno kaže...

Mnogi ljudi pri susretu s borilačkim vještinama kao što su Karate i sl. nalaze njihove praktičare čudnima. Istina je da određeni temperamenti pogrešno shvaćaju borilačke vještine i shodno tome mogu zloupotrijebiti njihova pravila. Usprkos tome, čak i Karate ispunjava važnu društvenu funkciju kanaliziranjem ponekad destruktivnih energija u disciplinirano nastojanje. Na najnižem nivou može biti pretvoren u sport, na višem postaje BL Kempo. BL Kempo je staza duhovnosti i unutrašnje vizije.

Za razliku od drugih vještina, glavna etika BL Kempo-a se ne odnosi na razvoj moći u uobičajenom smislu. Umjesto toga orijentirana je prema stazi discipline, kontrole, mirnoće i spiritualnog uvida. Njegova moć dolazi iz takvih motivirajućih sila i u BL Kempo-u nije moguće ignorirati te faktore duže vrijeme, niti je moguće napredovati bez njih. Bez duhovno aktivne osnove vježbanja vrlo je lako odstupiti od tradicija koje smo naslijedili.

Anonimno kaže...

Kada je u pitanju Kempo ili neka druga srodna vještina koja svoju vrijednost i kvalitetu manifestira primarno kroz osobna iskustva nameće se samo po sebi pitanje zašto uopće išta pisati o tome što je to, čemu služi, što od njega možemo očekivati ili dobiti. Gotovo jedini opravdani razlog za potrebu pisanja o Kempu ogleda se u želji zdrave i normalne ljudske jedinke da podijeli svoju osobnu radost i spoznaju o vrijednosti Kempa s drugim ljudima. U toj nakani ne bi smjelo biti lažnih obećanja ili bilo kakvih drugih marketinških trikova, već isključivo nezaprljana želja obavijestiti drugoga da smo sami iskusili nešto što je korisno, u što vrijedi ulagati vrijeme i energiju jer je povrat ogroman, a osjećaj zadovoljstva gotovo alkemičarski osvježavajući za našu dušu i tijelo.

Život naravno ne može biti samo Kempo, ali Kempo svojom snagom donosi svjetlost, pomaže da se lakše nosimo sa teškoćama, napetostima i gotovo nezaobilaznim stresom u svim vidovima naših života. Kempo je naš vjerni suputnik, u koliko ga prakticiramo motivirano, on nam donosi puno različitih plodova koji nas krijepe. On omogućuje ostvarenje ravnoteže, svojom cjelovitošću otvara različite mogućnosti razvoja upravo tamo gdje smo slabi. Tako osobe slabije konstitucije malo po malo razvijaju čvrstoću i stabilnost, oni koji su pak prekruti uče tehnike istezanja, razgibavanja, uvrtanja razvijajući fleksibilnost, svjesni pri tome kako je promjena nastala. Pomaže u savladavanju prepreka i strahova.

Kempo svojom prirodom jednostavno od naš traži da budemo pomni, dubokom pomnošću na sada i ovdje osvjetljavamo svoje tijelo i sadržaj svog uma. Kroz to osvjetljavanje uočavamo kako je stalan samo tijek mijena, te da je izuzetno važno taj tijek ispravno usmjeriti, kvalitetno i uravnotežno ispuniti.

Kada jednog dana osjetimo koristi prakse u vlastitoj „koštanoj srži“ tada je teško više zamisliti život bez Kempa jer su dani jednostavno prazni, a osjećaj punoće sve dalje od našeg uma i srca.
DJ

GoranP kaže...

Uf Sensei, ovi komentari su trebali biti zaseban post s naslovom Chuan Fa/BL Kempo principi i smisao. :)

Anonimno kaže...

Gorane ti si zaista poput obavještajnih službi, sve vidiš i sve znaš, na vrijeme, a ponekad vjerojatno i proaktivno.

GoranP kaže...

Pa... potpis govori sve... DJ je u klubu jedan jedini zar ne? :o) :o)